Изисквания за регистрация на Koffee Shop

Дискусия в 'Стартиране на Бизнес', започната от Валя Бойчева, 9 Окт 2021.

  1. Валя Бойчева

    Валя Бойчева Активен Потребител

    Член от:
    29 Дек 2015
    Постове:
    86
    Харесвания:
    4
    Магазините за кафе и други топли напитки са едни от най-добре работещите обекти през последната година. Ароматното кафе, съчетано със сладкиш биха подобрили настроението на всеки човек. Ограничителните мерки, които се налагат от МЗ не засягат този вид обект.

    В Koffee Shop може да приготвяте:

    - топли напитки (кафе, чай, капучино, горещ шоколад и др.)
    - студени тонизиращи напитки (фрапе, айс кафе, студен шоколад, мляко с какао и др.);
    - чай;

    Разрешено е да предлагате готови следните храни:

    - захарни и шоколадови изделия;
    - трайни сладкарски изделия (бисквити, вафли, сладки, соленки и др.)
    - малотрайни сладкарски изделия (еклери, десерти и др.);
    - фини печива (мъфини и кексове);
    - сандвичи;
    - солети, крекери и др.
    - чипс;
    - ядки и маслодайни семена;
    - минерални, изворни и трапезни води;
    - плодови сокове и нектари;
    - пиво, вино и високоалкохолни напитки (бутилирани или в потребителска опаковка);

    Изисквания относно статута на помещението:


    От 09.06.2020год. влезе в сила новия Закон за храните, поради което вече е задължително обектите за търговия с храни да имат статут съобразно ЗУТ.
    Помещението трябва да има статут на търговски обект съобразно изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ). Документите са с различни наименования, които се определят от категорията на сградата и от годината на узаконяване.

    Наименованията на документите са:

    · Удостоверение за въвеждане в експлоатация;
    · Разрешение за ползване;
    · Акт 16;
    · Удостоверение за търпимост (за по-стари сгради);
    · Разрешение за поставяне;
    · Разрешение за строеж (за второстепенни постройки).

    В изброените документи трябва да пише следното наименование на видовете обекти: магазин, търговско помещение, кафе, кафене, кафе-бар и др.

    Изисквания относно устройството на помещението:

    Необходимо е да обособите следните площи:

    · Подготвителен кът оборудван с една или две мивки;
    · Хладилно съоръжение за съхранение на суровини (прясно мляко, сметана и др.)
    · Хладилна витрини за напитки (не е задължително);
    · Хладилна витрина за малотрайни сладкарски изделия и сандвичи (само ако предлагате). Може да съхранявате изделията в една хладилна витрина, като осигурите плътна преграда помежду им.
    · Санитарно- битов кът за преобличане, оборудван със закачалки или гардероб, който може да разположите в складова площ (ако имате такава) или в изолирана площ.
    · Тоалетна за персонала, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете. Допуска се да се използва тоалетна на друг търговски обекти или обществен санитарен възел ако има в близост до обекта. За целта е необходимо да сключите договор.

    Необходими документи за регистрация в Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ)

    Обекта подлежи на регистрация съобразно изискванията на чл. 23 от Закона за храните, обн. в Д.В бр. 52/2020год., в сила от 09.06.2020г.

    Съобразно новите нормативни изисквания е необходимо да се подадат следните документи в Областната дирекция по безопасност на храните:

    1. Заявление за регистрация на обект (Образец КХ № 1 на БАБХ)
    2. Списък с групи храни (Приложение № 1 към образец № 1 на БАБХ);
    3. Документ за статута;
    4. Договор за наем или документ за собственост;
    5. Документ за платена държавна такса (от 34лв.).

    От датата на подаване на документите до 5-тия работен ден обекта се вписва в Национален регистър на обектите за търговия на дребно и обществено хранене на БАБХ съобразно изискванията на чл. 26, ал.7 от Закона за храните.

    Дори и да е вписан обекта трябва да започнете работа не по-рано от 14-тия календарен ден, съобразно изискванията на чл. 26, ал. 2 т.11 от Закона за храните.
    Не се издава хартиена бланка „Удостоверение за регистрация“, както преди. Регистрацията е само на електронен носител.

    След вписването до 5-тия ден може да подадете в общината заявление за работно време:

    · Удостоверението за регистрация от регистъра на БАБХ (принтирате 1 екземпляр);
    · Разрешително за фискалното устройство на касовия апарат;
    · Договор за наем или документ за собственост.

    Няма държавна такса за работно време.

    Необходимо е да имате изготвени документи за безопасност на храните, защото това е изискване съобразно чл. 10 от ЗХ . В заявлението декларирате, че имате изготвени документи за безопасност на храните.
    Документи за безопасност на храните за Koffee Shop, включват:

    Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики, която се състои от 9 (девет) програми:

    1. Сграда помещение и оборудване;
    2. Приемане на храни и материали и предмети за контакт с храните;
    3. Съхранение на храни и материали и предмети за контакт с храните;
    4. Технологична обработка на храните;
    5. Поддържане на хигиената в обекта;
    6. Лична хигиена на персонала;
    7. Обучение на персонала;
    8. Контрол за недопускане на вредители в обекта;
    9. Бракуване на храни.

    Необходимо е да се водят записи в дневници, контролни карти и чек листи.

    Ние разработваме професионално целия комплект от документи за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.
    Предлагаме и услугата подаване на документи за регистрация в Областните дирекции за безопасност на храните на територията на цялата страна.

    Документация по трудова медицина:

    Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.
    Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството.
    Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.

    Това са основните изисквания за регистрация.

    Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.comили да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева
     
    #1

Сподели Страницата