Отваряне на магазин за хранителни стоки?

Дискусия в 'Съвети и Идеи за Дребния Бизнес', започната от Krischo, 17 Авг 2019.

  1. Krischo

    Krischo New Member

    Член от:
    17 Авг 2019
    Постове:
    1
    Харесвания:
    0
    Здравейте, имам фирма и сега ми предстои наемане на магазин .Същия е работещ и действащ .Продава се пакетирани храни, цигари,алкохол,има витрина със сирена, маслини и тн. Въпроса ми е след като обекта има всички разрешителни, аз трябва ли да ги изкарвам на ново?
    Благодаря предварително.
     
    #1
  2. Валя Бойчева

    Валя Бойчева Активен Потребител

    Член от:
    29 Дек 2015
    Постове:
    76
    Харесвания:
    4
    Здравейте,
    необходимо е да извършите промяна на обстоятествата (промяна на фирмата и лицето, което извършва дейност) в Областната дирекция по безопасност на храните (ОДБХ) по местонахождение на обекта. За целта се подава заявление, копие на договор за наем и копие на документа за регистрация на фирмата. По банков път се заплаща такса от 21. 90 лв. Предишния наемател трябва да Ви предостави и система за самоконтрол свързана с безопасността на храните. Ако не е актуализирана след 2016 год. е необходимо да се направи, защото от 10.02. 2016г. има нова наредба за безопасност на храните. След проверка от ОДБХ е необходимо да отидите в общината и да подадете заявление за работно време.

    Ако имате допълнителни въпроси обадете се на тел. 0988 357 062- Валя Бойчева
     
    #2
  3. mirel

    mirel Member

    Член от:
    12 Юли 2017
    Постове:
    38
    Харесвания:
    3
    За хранителни стоки се изискват много неща. Обяснено е по-горе много добре. Това което искам да добавя е, че трябва да имате и договор за ДДД услуги. Особено сега много следят от РЗИ. Понеже и аз се сблъсквам с отварянето на магазин сега, за това следя нещата. За изискванията една пловдивска фирма са обяснили много добре какви документи изготвят, ето и линк към инфото за ДДД-услугите.
     
    #3
  4. Валя Бойчева

    Валя Бойчева Активен Потребител

    Член от:
    29 Дек 2015
    Постове:
    76
    Харесвания:
    4
    Регионалните здравни инспекции (РЗИ) в настоящем проверяват главно заведения за спазване на отстояния, мосене на маски и извършване на ДЕЗИНФЕКЦИЯ. Проверяват също и магазини за храни и други стоки, но само за носене на маски. За дезинфекцията и дератизацията в хранителни обекти отговарят инспектори от Агенцията по безопасност на храните. ДДД услугите са свързани с обработка за вредители (насекоми, гризачи и др.). Има разлика между дезинфекция и дератизация. Всички обекти за храни трябва да се обрабоват за вредители от лицензирани фирми, но никъде в нормативните документи не е споменато, че задължително трябва да има договор, думата "договор" не е цитирана. Иснпекторите от Областните дирекции по безопасност на храните (ОДБХ) искат договори и препоръчват фирми, не защото законите и наредбите го изисвакт, а защото всеки месец получват процент от тези фирми за ДДД обработка, които са препоръчали. Заплатите на инспекторите са под 1000лв. и търсят възможности.
     
    #4

Сподели Страницата