Какво е необходмо да направите за да регистрирате кафе- сладкарница с детски кът?

Дискусия в 'Стартиране на Бизнес', започната от Валя Бойчева, 3 Ное 2019.

  1. Валя Бойчева

    Валя Бойчева Активен Потребител

    Член от:
    29 Дек 2015
    Постове:
    70
    Харесвания:
    4
    Кафе- сладкарницата с детски кът е предпочитано място за родители и деца.

    Задължително е да сте регистрирани, като юридическо лице за откриване на обект за храни.

    В настоящата статия ще се постарая да изложа основните изисквания за регистрация съобразно нормативните изисквания.

    1. Изисквания, относно материално техническата база:

    Необходимо е да осигурите търговска част оборудвана с бар- плот с мивка/и с течаща топла и студена вода. Може да имате една мивка и миялна машина. За приготвяне на напитки се осигуряват сокоизстисквачки, блендери, кафе- машина/и, миксер за приготвяне на фрапе и друго необходимо оборудване. До бара се осигурява среднотемпературен хладилник, в който да съхранявате суровини и заготовки за приготвяне на напитки и сандвичи. Допуска се да приготвяте сандвичи от колбаси и млечни продукти, които по желание на клиента да се затоплят в парти грил.

    Необходимо е да осигурите рафтове и стелажи за съхранение на трайни сладкарски изделия, които не изискват хладилни условия на съхранение, като кексове, мъфини, сладки, соленки и др.

    За малотрайните сладкарски изделия е необходимо да осигурите хладилна витрина, в която да се поддържа температура от 0 до 4оС.

    За обекти с по- голям капацитет е необходимо да осигурите и складова площ.

    В изолирана площ е необходимо да осигурите гардероб или закачалки за съхранение на личното и работното облекло на персонала.

    За съхранение на препаратите и инвентара за почистване е необходимо да осигурите шкаф с плътно затварящи се врати.

    Необходимо е да осигурите санитарен възел с една или две клетки. До 50 стоящи места може да осигурите една клетка, а над 50 места трябва да са 2 клетки.

    2. Изисквания, относно кът за забавление и игри за деца:

    Необходимо е да осигурите съоръжения за игри и подови настилки, които да не нараняват децата. Оборудването не трябва да има остри ръбове, а боите с които са боядисани съоръженията не трябва да са токсични.

    Относно безопасността и устройството трябва да се спазват изискванията на Наредба № 1 от 12 януари 2009 г. за условията и реда за устройството и безопасността на площадките за игра в сила от 07.05.2009 г.издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството, министъра на вътрешните работи и председателя на държавната агенция за закрила на дететообн. дв. бр.10 от 6 февруари 2009г., изм. дв. бр.27 от 15 март 2013г., изм. и доп. дв. бр.69 от 8 септември 2015г., изм. и доп. дв. бр.70 от 3 септември 2019г., попр. дв. бр.84 от 25 октомври 2019г.

    3. Изисквания за персонала:

    · Персонала, работещ в обекта трябва да има здравни книжки с необходимите медицински прегледи- чревни и паразитологични, които се извършват в лицензирана микробиологична лаборатория. След извършване на прегледите трябва да отидете при личния лекар, след това да заверите книжката в РЗИ.
    · Работещите в обекта трябва да имат работно облекло, което да използват само в обекта. Прането на работното облекло се осигурява от персонала.
    · По време на работа не трябва да се извършват действия, които могат да замърсят приготвяните храни и напитки, както и действия, които могат да наранят децата.


    4. Необходими документи и разрешителни

    4.1. Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 106/2018г.).

    · НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;

    · Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

    · Контролни карти, чек листи и дневници, в които се вписват данни.

    Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

    След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 84 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв.
    Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите, но от практика знаем, че проверките се извършват до седмица или до 10 дени
    При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.
    До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта.

    4.2. Разрешително от РЗИ (регионална здравна инспекция)

    Необходимо е да подадете заявление за обект за обществено предназначение. След подаване на заявлението инспектори от ОДБХ трябва да извършат проверка на детския кът за игра.

    5. Разрешителни от общината:

    От общината по местонахождение на обекта се получава разрешително за работното време и категоризация.

    5.1. За категоризация се подават следните документи:

    - заявление по образец с прилежащи приложения;

    - договор за наем или документ за собственост- копие;

    - удостоверение за регистрация от ОДБХ- копие;

    До 50 места се заплаща държана такса 250лв., а над 50 до 150 места 800лв. Таксите са за 5 год. Ако обекта е имал категоризация и не са изтекли 5 год. се прави пререгистрация, като се заплаща държавна такса 150лв.

    5.2 За работно време се подават следните документи:

    - заявление по образец и приложения към него приложения;

    - договор за наем или документ за собственост- копие;

    - удостоверение за регистрация от ОДБХ- копие;

    За работно време няма държавна такса.

    6. Документация по трудова медицина:

    Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

    Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството.

    Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.

    Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.comили да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева
     

    Прикачени Файлове:

    #1

Сподели Страницата