КАК ДА ИЗБЕРЕМ БРАНДАБЪЛ ДОМЕЙН ЗА БИЗНЕСА НИ

Дискусия в 'Хостинг и Домейни', започната от Bonin, 12 Дек 2018.

  1. Bonin

    Bonin New Member

    Член от:
    12 Дек 2018
    Постове:
    2
    Харесвания:
    2
    Какво представлява брандабъл домейн?
    Това са вече регистрирани домейни, но все още не са работещи бизнеси. Някой креативен, човек е визуализирал комбинация от букви, която е подходяща за определена ниша… и воала.

    Казвам регистрирани, защото от опит знам, че не са останали много свободни .сом домейни заслужаващи внимание.

    Какво е необходимо за създаването на добро брандабъл име?
    Най-добрите брандабъл домейни имат много аспекти, които могат да ги направят успешни. Ето някои от основните им характеристики:

    Като цяло те са кратки. Това ги прави по-запомнящи се и “лепкави”. Мислете за “Google”, “Kodak”, “Accenture” или “Lenovo”.
    Те също така са лесни за прочитане и произнасяне. При брандабъл домейните може да се вкара творчествомясто, но винаги имайте предвид произношението. То трябва да е ясно и лесно за всички, без значение от къде е клента Ви, Азия, Африка или Америка, домейна трябва да е лесен за всички .

    Как може да се развие бизнес, ако клиентите дори не могат да го произнесат?
    В идеалния случай брандабъл домейна ще даде представа за бизнеса, вид, тип услуга, продуктите и тн. Така че тези бизнес имена трябва да звучат и да изглежда вълнуващо и елегантно.

    Брандабъл домейните трябва да са различни, но все пак не твърде различни
    Въпреки че брандабъл имената не трябва да изясняват или да обясняват нещо – и не трябва да са рационални – те от своя страна трябва да бъдат достоверни. Неблагозвучно или прекалено странно име много често не е добра идея. Трябва да се внимава за да не се озовете с ужасно име, вместо върховно. Добре е да е измислена дума, но все пак с корен oт гръцки или латински думи, отнасящи се до нещо съществуващо и реално. Приемлив е и варианта на производна на позната дума от разговорния речник.

    Например “adopto” е гръцка дума и означава да пожелае, да приеме, да избере, да изберм.

    Брандабъл домейн vs Домейн с ключови думи
    Понякога ключовите думи работят добре, но само ако около тях може да се изгради хубав бранд. Да предположим, че продавате евтини автомобилни гуми, как ще изградите бранд около cheap car tires…

    Много по-удачно е например black circles или the tires…

    Избиране на брандабъл домейн
    Откъде да започнете? Ето няколко полезни съвета.

    Не забравяйте, основите на брандинга

    Потърсете имена, които са кратки; фокусирайте се върху броя на сричките, а не само върху броя на буквите. И се уверете, че те са лесни за спелуване и ясно изразени. Тествайте, като ги изречете на глас. Дори и да е синтетична или съставена дума или погрешно изписана дума, чиято производна съществуваща в речника тя все още трябва да спазва някои основни правила, при които буквите са сдвоени, подредени или групирани по конвенционални начини. Например: Advertise и Atvertise.

    Трябва да е .СОМ домейн

    Днес има много разширения, от които можете да избирате. От типични за дадена страна .us, .co.uk или .bg до модерни .ly или .io, а също така и новата поредица от “non com” домейни като .pizza или .ninja. Игнорирай ги. Ако искате домейна ви да бъде наистина марка, спрете се на .com. Светът е имал 30 години, за да свикне с него, и dot com все още е краля на домейните.

    Уверете се, че името се отличава

    Не е добра идея да изберете име, което е подобно на преките ви конкуренти. Не следвайте трендовете, това няма да ви помогне, най-вероятно след 2-3 години името ви ще е демоде. Чували сте израза: Това е класика… е придържайте се към класиката и винаги ще сте в играта.

    Think outside the box

    Не се опитвайте да бъдете логични и рационални. Бранд имената не трябва да са супер логични. Хората се чувстват удобно и с имена, които не са “смислени”. Фокусирайте се върху тон, чувства или емоции – не факти и характеристики. Имената могат да звучат технически или традиционни, те могат да предават авторитет, забавление или прецизност – и всичко това без правилен правопис. Повярвайте на инстинктите си и си изберете име, което резонира с вас, а и това ще направи връзка с клиентите ви.

    Обърнете внимание и на следните съвети
    Представете си вашия бранд в бъдеще време

    Мислете глобално, ако днес стартирате с 10-20 продукта или конкретна услуга за локален пазар, мислете за след 3-5 години.

    Може би ще добавите нови продукти, може да започнете да продавате в чужбина, мислете на къде ще се развивате.

    Никой не желае ребрандиране, това понякога е неуспешно и скъпо начинание.

    Направете няколко бързи проверки

    Напишете избраното от вас име в Google, вижте дали в резултатите ще се появи бизнес с подобно име.

    Проверете също така и за “Запазена Марка”
     
    #1
    • Like Like x 1
  2. gogogo

    gogogo Member

    Член от:
    11 Юли 2018
    Постове:
    51
    Харесвания:
    10
    В един бизнес домейна е фактор на 20-та или 30-та позиция по значимост. Ето например google и lenovo нищо не значат за потребителя, но са топ марки. Напротив - новонавлезлите китайските марки пък са изключително трудни за произнасяне (а и да ги напиша не се наемам, защото ще направя грешки), но също така са много популярни днес.

    Истината, обаче е в това, че има много бизнеси, които са създадени от хора с далеч от рационалното мислене. Именно такива хора купуват скъпи домейни, вярвайки си, че това има някакво съществено значение. Така да се каже има пазар за домейните, но много рядко това е от талантливи предприемачи.

    Когато започнете бизнес, дори и той да е онлайн, то първите неща които трябва да направите са далеч от това да избирате домейн. По-добре дори да почнете без избор на бранд, защото в началото ще направите много грешки (докато трупате опит), които ще се отразят негативно на бранда ви. След това изберете бран, но само ако бизнесът ви ще е глобален и мащабен. Няма смисъл от бранд за квартално магазинче за продажба на гуми. Брандът ви наистина трябва да се произнася лесно и да имате за него "com" домейн. Не се налага да го купувате, обаче! Винаги можете да намерите кратка добре звучаща "дума". Например набързо проверих и видях, че домейнът "hanolo.com" е свободен. При това това ми беше само втория опит за измисляне на случаен бранд...

    Лично не препоръчвам да залагате на ключови думи защото това прави брандът ви дълъг и така труден за изписване - както в браузъра, така също и в реклами по улицата например. Брандовете с ключови думи са подходящи за временни начинания за трупане на опит и престиж. Когато вече хората ви научат е по-добре да сте много "кратки" като изказ.
     
    #2

Сподели Страницата