Изисквания за регистрация на сладкарска работилница

Дискусия в 'Стартиране на Бизнес', започната от Валя Бойчева, 3 Мар 2019.

  1. Валя Бойчева

    Валя Бойчева Активен Потребител

    Член от:
    29 Дек 2015
    Постове:
    62
    Харесвания:
    4
    Хигиенни изисквания за устройството на сладкарска работилница

    Обектът трябва да е със статут на търговско помещение, магазин, пекарна, сладкарска работилница и пр. Дори и да не е вписано точно сладкарска работилница не е проблем.

    Необходими помещения:

    1. Складова площ, в която да се осигури:

    · Рафтове и скари за съхранение на суровините, които не изкисват хладилни условия на съхранение ( брашно, захар, набухватели, шоколад, захарни украси и др.).
    · Хладилник за съхранение на суровини, които изискват хладилни условия на съхранение (прясно мляко, масло и др.)
    · Фризер за съхранение на замразени суровини (замразени плодове). Може да има комбиниран хладилни с плюсово и минусово охлаждане. Ако няма замразени продукти не се осигурява фризер.

    Не е задължително хладилниците за суровини да са в складовата площ, допуска се да са в работната площ. Допуска се в складовата площ да има мивка за измиване на яйца и плодове, но не е задължително.

    2. Работна площ, в която да се осигури:

    · Работни плотове за формоване на продуктите. Повърхностите трябва да са гладки, като няма конкретни изисквания за материалите.
    · Технологичен хладилник за съхранение на заготовки и обработени суровини. Това са например формовани с крем торти (без украса), измити плодове, поставени в съдове и др.
    · Две мивки или двугнездова мивка- за подготовка на суровините и хигиенни нужди (измиване на работен инвентар и ръце).
    · Фурна за печене, котлон и др. уреди за термична обработка. Над фурната е необходимо да се монтира вентилация или аспиратор.
    · Хладилна витрина или хладилник за съхранение на готови торти.
    Възможно е при по- малък капацитет да се използва едно хладилно съоръжение за суровини, заготовки и обработени продукти. В този случай не се допуска да се съхраняват пресни плодове и яйца, които не са измити т.е. трябва да се обработят и тогава да се поставят.
    Във всяко хладилно съоръжение трябва да се постави термометър ако няма вграден.

    3. Санитарно- битови площи и санитарен възел:

    · Необходимо е да се осигури изолиран кът със закачалки или гардероб за съхранение на личното и работното облекло на персонала.

    При обекти с по- малък капацитет се допуска да се постави един гардероб в складовото помещение.

    · Необходим е санитарен възел с една клетка.

    · Необходимо е да се осигури шкаф с плътно затворени врати за съхранение на препаратите за почистване и дезинфекция и изолиран кът за съхранение на инвентара (четки, стирки, метли и др.)

    Общи изисквания:
    Пода, стените, таваните и работните повърхности трябва да са изработени от материали, които позволяват почистване. В законодателството няма конкретни изисквания за материалите.

    Задължително е стените зад мивките, работните плотове, които се допират до стена и топлинните уреди да са с гладка повърхност. Може да е фаянс или плоскости.

    Необходимо е да се осигури топла вода при всички мивки в обекта. Може да е с централен бойлер или индивидуални загряващи устройства.

    Осветителните тела трябва да са обезопасени.

    4.Необходими документи и разрешителни

    Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 106/2018г.).

    4.1. НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;

    4.2. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

    4.3. Технологична документация;

    4.4. Технологична карта;

    4.5. Мониторинга програма за изследване на приготвяните ш;

    4.6. Изработване на проект на етикети за обекти с разнос и определяне на алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите за обекти с производство и реализация на място.

    Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

    След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 84 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв. плюс 2 лева преводна такса.

    Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите, но от практика знаем, че проверките се извършват до седмица или до 10- 15 дни.

    При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

    До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.

    4.7. Документация по трудова медицина:

    Необходимо е да имате разработка по трудова медицина при започване на работа, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

    Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството.

    Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина, както и за регистрация на фирма и счетоводни услуги.

    Това са основните изисквания за регистрация на сладкарска работилница.

    Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.comили да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева
     
    #1

Сподели Страницата