Внимание Lyconet/Cashback Пирамида-Понци схема

Дискусия в 'Стартиране на Бизнес', започната от Auorus1012, 9 Дек 2019.

  1. Auorus1012

    Auorus1012 New Member

    Член от:
    9 Дек 2019
    Постове:
    2
    Харесвания:
    0
    Здравейте на всички, след като лично бях "опарен"от компанията Lyconet реших да направя тема, която е базирана на опита ми и може да се използва единствено и само като предупреждение или съвет за всички, които проявяват интерес към въпросната компания, като не задължавам и не спирам никой да стане безмерно богат.

    За тези от Вас, които не знаят ще разясня на кратко: Става въпрос за няколко компании под наименованията Lyconet, Cashback, EyeTime, MyWorld и Greenfinity Foundation.
    Cashback - предвидена само за потребителите, който пазаруват продукти или услуги в партньорската мрежа на CashBack посредством безплатна регистрация, отстъпките са между 1 и 5% чрез натрупване, а на всеки 10 лв. получавате автоматично средствата си по банков път. Начините на пазаруване са няколко, а именно, чрез: маркиране на карта (пластика), хартиен ваучер или електронен ваучер. За картата е ясно, в обекта я маркират и системата отчита, че си пазарувал. Хартиения ваучер се поръчва и идва до адрес чрез куриер, а електронния ваучер се плаща с дебитна/кредитна карта, като получаваш код който следва да бъде маркиран на касата при плащане.
    Lyconet - предвидена за бизнес (маркетери) имащи за цел да развият бизнес.
    Останалите 3 и ред други са с рекламна цел и благотворителност.

    Бях на няколко семинара преди да започне всичко. Там обясняваха, как даваш на потребителя една безплатна карта и когато потребителите пазаруват си получават % отстъпка, а ти в същото време като маркетер имаш възможност да печелиш от това, защото им разширяваш потребителската мрежа. До тук всичко е наред. Клиента си получава отстъпката, но има и много отрицателни страни:
    - някои от обектите си нямат и идея за CashBack и че са техни партньори, а други големи обекти са с хартиени ваучери и когато искаш да поръчаш ти обясняват, че няма налични и трябва да чакаш (колко не е ясно) и освен това трябва и да си на адрес, защото ги доставя куриер.

    Всеки семинар започва с това как правиш добро на всички потребители, като им подаряваш карта за да използват отстъпките (спор няма, така е), което до някъде е така, но голяма част от обектите вече имат собствени карти и отстъпката, която предлагат е далеч по-голяма от масовите 1-2%, които дават от CashBack. Ако се направи сметка, с текущите обекти можеш да пестиш между 20 и 40 лв. на година.

    След това семинара продължава по темата как да станеш маркетер и започват да обясняват, че трябва да си купиш пакет, но инвестираните пари не ги губиш, а остават в акаунта ти като авансирани и не можеш да ползваш временно. Има няколко начина да станеш маркетер, но всички са със закупуване на пакет от 590 лв., 2590 лв. или 10 месеца по 200 лв., като парите за пакета ти влизат в акаунта като авансирани. Ето и как получаваш авансираните пари обратно по сметката: когато регистрираш потребители и пазаруват при партньорите на CashBack, те освен отстъпката получават и т.нар shopping points, който могат да бъдат използвани за специални намаления (такива няма в България), но да предположим, че имаш потребители и те вече пазаруват. Ако потребителите ти генерират 10 shopping points ти получаваш, част от авансираните си пари по банков път, като 1 SP = 1 eur т.е. получаваш 20 лв. печалба от това, че имаш мрежа която пазарува и използва отстъпките. Всичко е почти прекрасно до тук?

    За да получаваш обаче доходи ти трябва мрежа, която пазарува и същата тази мрежа да прави по минимум 50SP общо / месечно, като това ти гарантира, че ще си със статус "Активен маркетер", а по този начин ще имаш право да получаваш грубо казано приходи от системата. В противен случай не си активен и не получаваш нищо, но пък от Lyconet са предвидили способ да бъдеш активен, като сам си закупиш 50SP = 50 euro или 100 лв. всеки месец. Ето и пример: за да си активен маркетер за 4 месеца ти ще заредиш 4 х 100 лв. = 400 лв. и освен статуса си като активен маркетер ще получиш и 400 лв. като авансирани пари в тяхната система, а когато мрежата ти пазарува, тези пари ще ти се освобождават и ще ги получаваш по банков път.

    Сега интересния момент, за да достигаш 50 SP всеки месец без да плащаш пари ти трябва мрежа от потребители, както вече споменах, а въпросната мрежа да генерира на месечна база 50 SP, което е приблизително 10 000 лв. оборот. С текущите обекти е почти невъзможно, а стимула към потребителя от 1-2% да го прави е убийствен. Това е и причината потребителите да не проявяват интерес към услугата.

    Семинара продължава в още по интересен етап, в който тотално се забравя за потребителите и се набляга над това да регистрираш маркетери под теб. За всеки маркетер получаваш комисионна от 100 лв. и когато неговата мрежа пазарува получаваш сбора от натрупаните SP, но не като способ за освобождаване на авансираните пари (защото всеки негов потребител е ин-директен), а като сума, която се умножава по коеф. 0.02 eur, което за 50 SP = 1 euro Или казано по друг начин, когато мрежата на маркетерите под вас генерират сумарно 50SP = 10 000 лв. оборот Вие получавате 1 евро. На Вас ще оставя сметката колко оборот трябва да генерира собствената ти мрежа + мрежата на тези под теб, че да превъзмогнеш тези 100 лв. на месец, защото в противен случай се водиш като не активен.

    Следва още по интересната част над която се набляга също толкова много, а именно да си купуваш т.нар клауд пакети. Самите пакети са около 12 и всеки от тях струва около 1200 лв., когато си закупиш такъв пакет получаваш част от сумата, като авансирани пари в профила си, а компанията използва средствата за развитието на различни проекти. След 48 месеца започваш да получаваш около 100SP месечно, като възнаграждение, че си инвестирал в техни проекти.

    Най-нашумелите пакети са отново месечни 200 лв. / месец, като не трябва да се прекъсват за 10 месеца, което означава сумарно 2000 лв., а за тях получаваш 1/10-та клауд всеки месец, а на 10-тия получаваш целия клауд, който започва да изплаща след 48 месеца и отново имаш авансиран капитал, който без потребители няма как да си върнеш.

    За да развиеш бизнес и да си докарваш приличен месечен доход ти трябва мрежа от клиенти, маркетери и регистрирани търговски обекти. Както вече споменах за да освободиш 100 лв. от месечните вложения ти трябват 10 000 лв. и ако предположим, че мрежата ти е генерирала 10 000 лв. този месец и си получил 50SP (статус активен маркетер) и мрежата ти е генерирала още 10 000 лева ти ще получиш точно 1 евро, което от своя страна изглежда като непосилна задача да получаваш някакъв смислен доход от цялата история, но от друга страна ако имаш 10 маркетера под теб и всеки от тях си зарежда месечна такса 100 лв. за да бъде всеки от тях активен = 500 лв. или 250 SP, който ако трябва да генерираш от потребители са 50 000 лв. от пазаруване.

    Умишлено до момента не споменах, че като маркетер освен да регистрираш потребители, които да пазаруват и маркетери, които да развиват собствена мрежа можеш да регистрираш и търговски обекти. Те от своя страна ти носят SP, а сбора от тях ти освобождава авансираните пари. За търговски обекти се говори най-малко и ако човек се замисли малко вижда, че на семинарите изобщо не са им приоритет обектите, а да има повече маркетери, който да купуват всеки месец SP и различни пакети.

    Има още куп други неща, но смятам, че обобщих най-важните части и като заключение бих направил следното: Цялата система е уж е предвидена за потребителя, а той няма никакъв стимул да я използва, защото отстъпките варират основно между 1 и 2%, което дори и на годишна база е супер смешна сума.

    За да развиваш бизнес ставаш маркетер и трябва да се справиш с непосилната задача да намериш достатъчно потребители, които биха използвали системата редовно, че да успееш поне авансираните средства да си получиш.

    Повечето хора решили да се занимават с Lyconet и CashBack след един период от 10-12 месеца разбират, че потребителя няма интерес към такава отстъпка и просто приключват, защото следва авансираните средства да стават все повече и е невъзможно да бъдат получени обратно, а компанията никога няма да ги върне. В крайна сметка оставаш с едни грубо 4-5 000 лв. авансирани освен ако не си си купувал клаудове и други щуротии, а за да бъдат получени обратно мрежата ти трябва да генерира 2500 SP или казана по друг начин да генерира 500 000 лв. оборот в търговските обекти на CashBack, а 2500 sp = 2500 euro или 5000 лв. от вашите авансирани пари.

    За мен това е изпипана пирамида отвсякъде и нищо повече.
    Нека всеки сам си направи сметката, до колко това е възможно и струва ли си усилията преди да започне изобщо. Ако някой има питания, ще следя темата и ще опитам да отговоря.
     
    #1
    Последна редакция: 9 Дек 2019
  2. gogogo

    gogogo Member

    Член от:
    11 Юли 2018
    Постове:
    105
    Харесвания:
    16
    Описваш наистина една типична пирамида. Но аз се питам нещо друго. Колко струва хардуера за отчитане на отстъпките при покупките? Ако не ползваш чужди услуги като описаните фирми пирамиди, то можеш ли да спечелиш, ако предоставиш въпросния вид хардуер на магазин и да печелиш от това? И има още един въпрос, а именно дали самият магазин е заинтересован от това да ползва системата ти? Ако редовните му клиенти си вземат карти, а нови не се появят - тогава е ясно, че магазинът просто ще е на загуба.
    Това с картите за отстъпка, които се издават от самия магазин - там нещата са по-различни. Така те просто демонстрират загриженост към клиентите си и последните стават по-предразположени да купуват от магазина. Иначе никой не го прави заради спестените средства, които са общо взето смешни.
     
    #2
  3. Auorus1012

    Auorus1012 New Member

    Член от:
    9 Дек 2019
    Постове:
    2
    Харесвания:
    0
    Търговския обект сам избира от следните 2 пакета:
    1. 590 лв. пакет
    - попада в тяхното приложение с рекламна цел където потребителите вече го виждат на картата, като част от мрежата с обекти.
    - получава софтуера на компанията.
    2. 1190 лв. пакет
    - отново реклама + софтуер
    - 60 лв. месечна такса
    - има право да регистрира клиенти под себе си (точно като маркетер) и ако негови клиенти пазаруват в други обекти, той получава % от техните покупки, защото е развил допълнително мрежата..

    Идеята при търговеца е добра, защото по този начин може да спечели нови клиенти, лоялни клиенти и респективно на това да повиши оборота си, а и както споменах с втория пакет, когато регистрира клиенти той получава приходи дори когато клиентите му не пазаруват при него, но пазаруват в други обекти на CashBack и използват картата.

    Всичко пак е много хубаво до тук, но нека слезем на земята и разберем как се формира отстъпката:
    Да предположим, че търговския обект е склонен на 10% отстъпка, което означава приблизително следното - около 1 до 2 % за CashBack, около 1% за маркетера = 2 до 3% нека бъдат 3%. Остават 7%, който могат да бъдат формирани като 3,5% отстъпка и 3,5% shopping points.

    Масовите обекти работят с малък марж на цените и максималното което могат да си позволят е 1 до 2% за крайния потребител, което пък от своя страна е крайно не привлекателно за всеки клиент.
     
    #3
  4. gogogo

    gogogo Member

    Член от:
    11 Юли 2018
    Постове:
    105
    Харесвания:
    16
    Какво може да даде CashBack на магазините в повече сравнено с индивидуален тип услуга от същия вид? Определено както забелязваш тези 1, 2 процента са общо взето непривлекателни. Но това не означава, че CashBack не помага на магазините. Тъй като CashBack си създава "работни пчелички", то последните активно рекламират обектите където се ползва картата, за да се впишат като активни потребители. Те мотивират познатите си да купуват в тези обекти. Иначе наличието на карта за смешна отстъпка както забелязваш няма да привлече дори и пенсионери.

    Според мен борбата с пирамиди като CashBack трябва да се води по активен начин, а не само на думи. Нямаме закони и правосъдие, които да се задействат. Примерно в магазини в които няма CashBack да се разпространява карта, която да дава на клиентите карта с по-голяма отстъпка.
     
    #4

Сподели Страницата